הממשלה תאשר מחר – תום עידן הפקס

ליחת דואר אלקטרוני בפניות למשרדי הממשלה תייעל את השירות לאזרח, תחסוך שעות עבודה וסרבול בירוקרטי מעיק ותצמצם את הפערים החברתיים באוכלוסייה
איתי גדסי No Comments on הממשלה תאשר מחר – תום עידן הפקס
ליחת דואר אלקטרוני בפניות למשרדי הממשלה תייעל את השירות לאזרח, תחסוך שעות עבודה וסרבול בירוקרטי מעיק ותצמצם את הפערים החברתיים באוכלוסייה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מחר (א') תובא לישיבת הממשלה הצעת מחליטים באשר להעמדת ערוץ תקשורת מקוון לציבור לפנייה אל הממשלה כחלופה לפקסימיליה. לאחר אישור ההחלטה יונחו כל משרדי הממשלה לאפשר פנייה אליהם והמצאת מסמכים, שנעשו עד היום באמצעות הפקס, גם באמצעות דואר אלקטרוני (אימייל) או כל כלי דיגיטלי אחר. ההחלטה אינה מבטלת את הפנייה באמצעות פקסים ולאזרחים תינתן אפשרות בחירה. ההחלטה היא המשך שיפור השירות לציבור ועידוד חדשנות במגזר הציבורי אותו מקדמים המשרד לשוויון חברתי, באמצעות המיזם הלאומי "ישראל דיגיטלית", והרשות לתקשוב הממשלתי בהובלתו של ראש הרשות יאיר פראנק.

במהלך פיילוט שבוצע טרם הגשת ההחלטה במוקד של רשות התאגידים במשרד המשפטים, הוסר מספר הפקס (נמסר רק ע"י דרישה) לתקופה מסוימת והוחלף בכתובת דואר אלקטרוני. התוצאה המיידית הפכה את תנועת המסמכים מ-80% פקסים ו-20% פניות בדואר אלקטרוני למעל 80% פניות באמצעות האימייל. תוצאות אלו הוכיחו היטב על הדרישה לשימוש בכלים דיגיטליים בקרב הציבור.

יוזמת הצעת המחליטים, השרה לשוויון חברתי והממונה על מיזם "ישראל דיגיטלית, ח"כ גילה גמליאל שאמרה כי "ההחלטה שתובא לאישור הממשלה היא לא פחות ממהפכה שירותית וצעד נוסף שיקל באופן ניכר על חייהם של אזרחי ישראל שחויבו עד כה לפנות למשרדים ממשלתיים באמצעות הדואר, הפקס ופעמים רבות להגיע באופן פיזי אל נותני השירות, בשעות מוגבלות, בעניין שיכל להיפתר ע״י שליחת מייל פשוט מהמחשב או מהטלפון הנייד. שליחת דואר אלקטרוני בפניות למשרדי הממשלה תייעל את השירות לאזרח, תחסוך שעות עבודה וסרבול בירוקרטי מעיק ותצמצם את הפערים החברתיים באוכלוסייה. המשרד לשוויון חברתי, באמצעות ״ישראל דיגיטלית״, פועל וימשיך לפעול להתאמת והנגשת השירותים הממשלתיים לאזרח באמצעות דיגיטציה וטכנולוגיות מתקדמות״.



0 תגובות